<>Facebook logoIkon-TelefonSlice 1HF Logorip_downSlice 1Slice 1

Hjerteforeningen København K/Ø

Hjertecafé med foredrag: Diabetes og hjertesygdom

Kom og hør et oplæg af Einar Eriksen fra Diabetesforeningens lokalforening i København samt i Region Hovedstaden.

Andelen af indbyggere i Danmark, der får konstateret Diabetes, bliver hvert år større.

Mange faktorer gør sig gældende, livsstil, men ikke mindst arvelighed.

Det er vigtigt at være opmærksom på de symptomer, der kan betyde, at man er ved at udvikle en diabetes.

Har man fået det, er en af de væsentligste senkomplikationer hjerte-kar-sygdomme. Ofte bliver kroniske diabetikere også kroniske hjertepatienter.

Dette er noget af det, Einar vil komme ind på i sit oplæg.

Foredraget er gratis og alle er velkomne.
Lokalforeningen byder på kaffe og frugt/kage.

Hjertecaféen på Østerbro er et månedligt mødested for borgere med hjerte-kar-sygdomme, pårørende til hjertesyge eller andre interesserede. Der er mulighed for at få udbredt kendskabet til hjertesygdomme og hvordan de kan håndteres samt udveksle erfaringer med andre.

Praktiske oplysninger

Nabo Østerbro