<>Facebook logoIkon-TelefonSlice 1HF Logorip_downSlice 1Slice 1

Hjerteforeningen København K/Ø

Hjertecafé: Motion med atrieflimren

Atrieflimren kan ramme alle og påvirker ofte livskvaliteten. Motion kan i høj grad være med til at bedre livskvaliteten, da den bidrager til fysisk udholdenhed og derved evnen til at klare hverdagen.

I dag taler vi om atrieflimren og motion og du kan få svar på de spørgsmål, du måtte have omkring dette emne.

I løbet af oplægget gennemgår vi retningslinjerne for motion, når du lever med atrieflimren enten konstant eller periodisk. Herunder f.eks. hvor meget kan/bør du presse dig selv? Skal du stoppe med motion hvis du har et atrieflimren anfald? Hvilken betydning har din medicin for træning og er der motionsformer som du ikke bør deltage i?

Du må gerne bidrage med dine egen erfaringer, da andre sandsynligvis kan genkende det, du fortæller.

Oplægget holdes af Dorthe H. Kjærgaard, fysioterapeut i Hjerteforeningen

Hjertecaféen på Østerbro er et månedligt mødested for borgere med en hjertesygdom eller pårørende til hjertesyge, hvor der er mulighed for at få udbredt kendskabet til sygdommen og hvordan den kan håndteres, samt udveksle erfaringer med hinanden.

Lokalforeningen byder på kaffe og kage/frugt.

Alle er meget velkommen og tilmelding er ikke nødvendig.

Hjertelig hilsen

Hjerteforeningen København K/Ø